Eskimos S.A.
SYGNALIŚCI
SYGNALIŚCI
Kim jest sygnalista?
Informacje na temat obowiązujących procedur dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych.
Kim jest sygnalista?
Sygnalistą jest osoba fizyczna lub prawna, która zgłasza informacje o naruszeniu prawa uzyskane w kontekście związanym z pracą w ESKIMOS S.A w restrukturyzacji lub na rzecz ESKIMOS S.A w restrukturyzacji, w tym pracownik, współpracownik, kandydat do pracy, pracownik tymczasowy, przedsiębiorca, prokurent, akcjonariusz lub wspólnik, członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, stażysta, wolontariusz, praktykant;
Czego może dotyczyć zgłoszenie?
Przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego mogą być działania lub zaniechania niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące w szczególności korupcji; zamówień publicznych; usług, produktów i rynków finansowych; przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu; bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami; bezpieczeństwa transportu; ochrony środowiska; ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego; ochrony konsumentów; ochrony prywatności i danych osobowych; bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych; rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publiczno-prawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
Jak można przesłać zgłoszenie?
Spółka przyjmuje zgłoszenia imienne (zgłoszenia anonimowe pozostawimy bez rozpatrzenia)i zapewnia następujące wewnętrzne kanały przyjmowania Zgłoszeń:
- Uzupełniając formularz,( do pobrania poniżej) za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: zgloszenie@dbajodane.pl.
- na adres pocztowy: ESKIMOS S.A w restrukturyzacji „Pełnomocnik ds. Sygnalistów” ul. Białostocka 131, 16-100 Sokółka
UWAGA: Zgłoszenie powinno być przesłane w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Zgłoszenie”, umieszczonej w kolejnej, zamkniętej kopercie, zaadresowanej jak wskazano wyżej.
- Osobiście poprzez spotkanie z Pełnomocnikiem ds. Sygnalistów, które zostanie umówione w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku telefonicznie pod numerem +48 608-562-928 (rozmowy nie są nagrywane) lub elektronicznie na adres skrzynki e-mail: zgloszenie@dbajodane.pl
Czy można dokonać zgłoszenia zewnętrznego?
W celu zgłoszenia naruszenia możliwe jest skorzystanie z procedury zgłoszeń zewnętrznych. Zgłoszenie zewnętrzne może być dokonane bez uprzedniego dokonania zgłoszenia wewnętrznego i polega na przekazaniu informacji o naruszeniu prawa Rzecznikowi Praw Obywatelskich albo organowi publicznemu.
Na czym polega ochrona sygnalisty?
Sygnalista podlega ochronie od chwili dokonania zgłoszenia pod warunkiem, że miał uzasadnione podstawy sądzić, że informacja będąca przedmiotem zgłoszenia była prawdziwa i że stanowiła informację o naruszeniu prawa (dobra wiara sygnalisty). Świadome zgłoszenie informacji nieprawdziwych wyłącza ochronę m.in. przed zwolnieniem i innymi działaniami wyrządzającymi lub mogącymi wyrządzić nieuzasadnioną szkodę zgłaszającemu, a wynikającymi z faktu dokonania zgłoszenia.
Jak wygląda dalsze postępowanie po nadesłaniu zgłoszenia?
Pełnomocnik ds. Sygnalistów podejmuje działania następcze, rozpatruje Zgłoszenie w oparciu o wdrożoną Procedurę oraz informacje uzyskane od sygnalisty i prowadzi dalszą komunikację, w tym występuje o dodatkowe informacje. Maksymalny termin na przekazanie sygnaliście informacji zwrotnej wynosi do 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia. W informacji zwrotnej zamieszcza się wiadomość na temat planowanych lub podjętych działań następczych, które mogą polegać na podjęciu kroków prawnych i dyscyplinarnych wobec osoby naruszającej prawo, jak i zmianie procedur wewnętrznych zapobiegających naruszeniom w przyszłości.
Czy dane sygnalisty są chronione?
Spółka zapewnia poufność tożsamości sygnalisty i przetwarza dane osobowe zgodnie z ustawą o sygnalistach oraz przepisami RODO.
Pełna treść Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, dostępna jest działe księgowości