Archiwum aktualności
Archiwum aktualności
2024
- listopad 2024 (1)
- sierpień 2024 (1)
- lipiec 2024 (1)
- maj 2024 (4)
- kwiecień 2024 (1)
- luty 2024 (1)
- styczeń 2024 (1)
- listopad 2023 (1)
- październik 2023 (1)
- sierpień 2023 (1)
- maj 2023 (3)
-
25.06.2010
ESKIMOS S.A. na portalu spożywczym
Celem emisyjnym wejścia na NewConnect nie jest przejęcie, bo pieniądze, które chcemy pozyskać są za małe na jakiekolwiek zakupy. Kwota 1,5 mln zł zostanie przeznaczona na działania badawczo-rozwojowe w kierunku nowych produktów – przede wszystkim intensyfikację prac badawczych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stanisław Sulima, prezes firmy Eskimos.
Producent mrożonek, firma Eskimos, planuje w trzecim kwartale zadebiutować na rynku NewConnect.
– Chcemy się rozwijać i korzystać z możliwości rynku kapitałowego, bo w naszym odczuciu najbardziej właściwa forma rozwoju przedsiębiorstw i widzimy w tym dużą szansę dla realizacji swoich planów: zwiększenia potencjału firmy, zarówno wolumenu jak i wielkości przychodów. Zdecydowaliśmy się zadebiutować najpierw na NewConnect dlatego, że to odpowiednia ścieżka rozwoju dla naszej spółki – mówi Stanisław Sulima.
NewConnect ma być dla Eskimosa etapem przejściowym, który ma przygotować firmę do wejścia na główny rynek.
– NewConnect traktujemy jako przedsionek, chcemy się tam zaprezentować inwestorom, to będzie poligon doświadczalny. Zakładamy, że do końca przyszłego roku wejdziemy na rynek główny GPW i tam będziemy realizować duże transakcje akwizycyjne. Nie idziemy na NewConnect po kapitał, ale po doświadczenia. Damy naszym inwestorom perspektywę kolejnych emisji – mówi Stanisław Sulima.
Celem kolejnych emisji będzie pozyskanie środków na akwizycję zakładu przetwórczego. Przejęcia będziemy wykonywać również w późniejszym okresie, po przejściu na rynek główny.
– Myślimy o pozyskaniu z głównego rynku kilkudziesięciu milionów złotych. Nie jesteśmy przywiązani do pakietu większościowego w spółce. Preferowani przez nas będą inwestorzy finansowi, ale nie wykluczamy współpracy z większymi od nas przedsiębiorstwami z branży, takie rozmowy też prowadzimy – mówi Stanisław Sulima.
Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl